Trekingová a krosová kola

11 položek celkem
Dámské kolo Mark Base Lady
Dámské kolo Mark Base Lady
DOČASNĚ NEDOSTUPNÉ
12 306 Kč bez DPH
14 890 Kč
Kód: 000135
damske turisticke kolo kolos no5 zelene
18 174 Kč bez DPH
21 991 Kč
Kód: 007190
Dámské turistické kolo Kolos, 44 cm, červená
19 026 Kč bez DPH
23 021 Kč
Kód: 006018
Dámské turistické kolo Mark Base Lady tour
13 788 Kč bez DPH
16 683 Kč
Kód: 000134
Expediční kolo Kolos No.4 - Oslík
Tip
35 916 Kč bez DPH
43 458 Kč
Kód: 10045
Pánské jízdní kolo BBF "Nizza" 8rychl. ND 52 cm
13 215 Kč bez DPH
15 990 Kč
Kód: 960793
Pánské turistické kolo Kolos No.4 - červené
24 043 Kč –10 %
17 883 Kč bez DPH
21 638 Kč
Kód: 006015
Pánské turistické kolo Kolos No.4 gravel, 58 cm, žlutá
Akce
29 961 Kč –10 %
22 285 Kč bez DPH
26 965 Kč
Kód: 006510
Pánské turistické kolo Kolos No.4 gravel, Deore LX, 58cm, antracitové
Akce
25 060 Kč bez DPH
30 323 Kč
Kód: 1546
panske turisticke kolo v plne vybave
13 788 Kč bez DPH
16 683 Kč
Kód: 000138
Universální kolo Mark Base Man
Novinka
12 388 Kč bez DPH
14 990 Kč
Kód: 001137

Krosová a trekingová kola mají průměr plášťů s 28" nebo 29" obvykle s univerzálním dezénem a menším valivým odporem než kola horská. Bývají vybavená odpruženou přední vidlicí, zatímco zadní stavba je vždy pevná. Rozdíl mezi trekingovým a krosovým kolem je vzásadě v osazení a výbavě kola. Trekingové kolo bývá vybavené blatníky, nosiči, osvětlením - zkrátka vším, co je nutné pro delší výlety třeba i s možnostní přenocování v přírodě. Krosové kolo má pak všechny výhody jako kolo trekingové, ale není osazeno řadou doplňků, aby se zbytečně nezvyšovala hmotnost kola. Je proto určené spíše pro rekreační sportovní jízdu (jednodenní výlet) bez ambice transportu vybavení (oblečení,spacák, stan atd.)

Turistická a expediční kola

Turistická kola jsou vyšším levelem kol trekingových. I trekingové kolo se dá jistě použít pro dálkovou cykloturistiku či expedici, nicméně zkušení cyklonomádi vám jistě vyjmenují několik důležitých detailů, kvůli kterým je dobré udržet samostatnou kategorii cestovatelská a expediční kola. Předně rámy bývají z CrMo oceli a nikoli z hliníku. Důvod je prostý. Ocel lépe absorbuje otřesy a pokud praskne, lze ji zavařit obyčejnou obloukovou svářečkou, která je kdekoli na světě snadno dostupná. Obvykle nemají odpruženou přední vidlici. Vidlice se využívá k instalaci nosiče "low rider", navíc je to opět komponenta, která může potenciálně snížit spolehlivost kola. Odpružená vidlice, není-li uzamčena také ubírá díky houpání sílu na rozdíl od vidlice pevné. Expediční cyklisté také mohu využívat napájení světel z nábojového dynama - nehrozí riziko, že by došly baterie. Přes den se pak dá dynamo využít k dobíjení mobilu. Je však nutné mít ještě specielní adaptér (usměrňovač) a powerbanku.

Gravel bike

Dnes moderní kola připomínající kola pro klasický cyklokros - to jsou kola Gravel bike (kola na štěrk). Mají hodně společného s koly expedičními i se silničními. V podstatě se jedná o silníční kola s masivnější konstrukcí, vice "turistickou" geometrií a trekingovým obutím. Co zůstává jsou silniční řidítka ale i převodník je upraven více do tahu než do rychlosti. Kola se využívají obdobně jako MTB nebo trekingová kola. Jsou ale často používány i pro cykloturistiku zejména v podobě bike packing vybavení.

Bike packing

Tato forma zabalení se na vícedenní výlety klade především maximální zřetel na celkovou hmotnost a operativnost (mrštnost) kola. Často bývá používána dohromady s Gravel bikes ale i s MTBs. Jedná se vlastě o tašky, které je možné rovnou umístit na kolo bez potřeby instalace nosičů. Tyto brašny nalezne u nás v sekci brašny pro cykloturistiku.