Přestavba na elektrokolo - vybrané kapitoly z historie Citybikes

Troufáme si tvrdit, že naše firma byla když ne první tak určitě jedna z mála pionýrů, kteří v desátých letech nabízeli kromě elektrokol i přestavbu jízdních kola na elektrokolo. Píše se rok 2009, elektrokola jsou zatím v plenkách a pro zákazníky je tato novinka sice zajímavá, ale poněkud drahá. Možnost jak si opatřit elektrokolo a při tom využít své stávající kolo, přišla českým zákazníkům atraktivní. Duch kutilství a svépomoci je hluboko vkořeněn do naší národní povahy a tak se první sady s masivními nábojovými motory Crystalyte postupně vkrádaly na rozličné bicykly našich aktivních důchodců.

horske_electrokit

Obr. 1 - První sady s motorem Crystalyte


Od počátku jsme zajišťovali zaplétání motorů do ráfků i instalace sad na kola. Přes to, že se elektrokola vyvíjela rychlostí blesku, ještě dlouho měla řadu neduhů. Většina elektrokol byla dovážna z Číny a to bez úprav velikostí rámů a bez udržení kvality mechanických komponentů, které byly na jízdních kolech na domácím trhu standardem. Obhájit proto přestavbu jízdního kola na elektrokolo bylo snadné. Kolo zákazníka mělo optimální výšku rámu a výrazně lepší komponenty než nabízená elektrokola. Naší snahu jsme později přetavili do komplexního konfigurátoru ElectroKit, který nabízel přední, středové a zadní motory Bafang, baterie různých kapacit a umístění, různé typy ovladačů a doplňků. V dílně jsme zvládli nejen montáže, ale i diagnostiku a servis motorů, nabíjení "podbitých" baterií, výměnu vadných článků a ve spolupráci s partnerem kompletní repase baterií, což zajišťujeme dosud.

IMG_0004

Obr.2 - Sady se středovým pohonem Bafang

U elektrokol se později prosadil koncept integrovaných středových motorů a baterií v dolní rámové trubce. Začala tak dostávat svébytnou podobu a podstatně se odlišovala od jízdních kol. Z toho důvodu klesl zájem o přestavby běžných trekingových nebo horských kol. Proto jsme pro konfigurátor Elektrokit přestali nakupovat díly a celý koncept jsme "uspali". Navíc ceny a termíny dopravy z Číny bohužel neustále vzrůstají a tím postupně klesla i ekonomická udržitelnost projektu.

Přesto tento specifický produkt - přestavba na elektrokolo stále máme v nabídce a rozvíjíme ho.

Německá firma Pendix, kterou zastupujeme na českém a slovenském trhu, nabízí unikátní pohonné jednotky, které mají podobnou charakteristiku jako motory Bosch nebo Shimano Steps ale lze je instalovat na prakticky libovolný rám kola. Velký zájem stále trvá u přestaveb skládacích kol Brompton, Tern, Montague. Poslední dobou také vzůstá obliba elektrifikace retrokol, které lze těmito motory rovněž snadno předělat. Díky výrobě v Německu jsou jisté termíny dodání a kvalita.

prestavba-na-elektrokolo-1200x628

Obr.3 - Sada Pendix na retrokole s nábojovou převodovkou

Abychom doplnili nabídku i o cenově dostupnější přestavby na elektrokolo, zařadili jsme pohony EVbike. Jejich výhodou jsou nadstardandní výkony motorů oz do 1000W a velké kapacity baterií. Pomocí těchto sad lze předělat kromě většiny jízdních kol i koloběžky pro dospělé s 26" nebo 28" předním kolem na výkonné elektrokoloběžky. Jsou bezpečnější, silnější, rychlejší a pohodlnější než běžné elektrické koloběžky s 12" koly.

A jaké jsou argumenty k přestavbám na elektrokolo?

Kromě stálic - nižší pořizovací cena, využití stávajícího kola nebo koloběžky je zde i stále častěji skloňovaný argument - udržitelnost. Pokud máme kolo, které funguje, je možné ho zachovat a přidat mu pořádnou porci výkonu. Každé kolo má elektrický potenciál! Fakt je také, že je řada specifických bicyklů, které doposud nemají svůj ekvivalent v nabídce elektrokol (např. skládcí kola, retrokola). V současné době (kdo by to byl kdy řekl) také čelíme nedostatku elektrokol na trhu a jejich cena enormně roste kvůli nedostatkovému velomateriálu zejm. komponentů Shimano. I z tohoto důvodu je přestavba na elektrokolo stále rozumná volba.

Video: Přestavba skládacího kola Tern na elektrokolo pomocí sady Pendix

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení